Forum

Auteur Topic: [zuid] Stegen Lubitschstraat /Caprastraat - 3 jongelui openen poorten  (gelezen 10905 keer)

Niek Rouw

• Gast
naam: Niek Rouw
datum: 26-02-2015
sector: zuid
geweld: nee
meldingType: sociaal_overig
titel: 3 jongelui openen poorten
melding: Ong 17:00 uur toen het dus nog licht was.
Een jonge lange kerel (ong. 20 jaar, ong. 1.85) haalt de kruk van mijn (gesloten) poort naar beneden, ik zie zijn grote Beige Al Star sneakers onder de poort door.
Als ik mijn poort opendoe en om het hoekje kijk zie ik 3 forse donkere mensen (Negroïde/Surinaams/Antilliaans) rond de 20 jaar die van mij schrikken, terwijl ze een poort van de buren openen.
Allen tamelijk fors, waarvan 1 gezet meisje. Allen zwarte kleding. De lange (wat slungelige) jongen met beige Al Stars Sneakers had een opvallende groene leren jas of groene University-jas).

Ze probeerden alle poorten op rij en duwden de poort van één van mijn buren daar geheel open.
Ze renden weg, 2 naar Caprastraat/speeltuintjes en 1 (de lange jongen) door de steeg naar de Hitchcocklaan.
Kwamen denk ik vanaf Lubitsch-brug.

112 gebeld, de politie ging er meteen achterheen (meerdere auto's).  Ik heb later nog wel een dergelijke lange jongen heen en weer zien rennen in Minellistraat maar die had geen jas (meer?) aan.

Een niet gesloten poort openen is vast niet strafbaar, maar aanhouden en de identiteit vaststellen lijkt wijs.

Kent iemand dit signalement?
« Laatst bewerkt op: 26 feb 2015, 23:58:34 door Niek Rouw »

Vincent Gravestein

• BuurtPreventie organisatie
  • Hero Member
  • *
  • vrijheid vergt verantwoordelijkheid
Re: [zuid] Stegen Lubitschstraat /Caprastraat - 3 jongelui openen poorten
« Reactie #1 Gepost op: 18 mrt 2015, 23:36:07 »
Goed gewerkt Niek !! Top !!

Niek Rouw

• Gast
Re: [zuid] Stegen Lubitschstraat /Caprastraat - 3 jongelui openen poorten
« Reactie #2 Gepost op: 19 mrt 2015, 15:30:17 »
O ja ik was even de zogeheten voorbereidende handelingen vergeten. Dat betekent dat een inbreker reeds daardoor (het opeen en proberen te openen van andermans poorten) verdacht kan worden van (poging) inbraak dus dan moet je ook kunnen aanhouden denk ik.