Forum

Auteur Topic: [zuid] hangplek tussen Caleidoskoop en de Schoor - bevuiling school en overlast hangjongeren  (gelezen 12457 keer)

Niek Rouw

• Gast
naam: Niek Rouw
datum: 18-03-2015
sector: zuid
geweld: nee
meldingType: veiligheid_overig
titel: bevuiling school en overlast hangjongeren
melding: kopie van mijn bericht aan Caleidoscoop.
bevuiling kopse kant van Caleidoscoop
Tussen Arno Belterman, Monique Frankema en u
      Hallo Arno en Monique,
1.
Ik zag nu pas dat er een doos eieren tegen de achterkant van school gegooid is. Jammer hoor, het gebouw is net zo mooi opgeknapt. Het is inmiddels pikzwart. Zoals eerder door mij (elders) gewaarschuwd is het voedingsbodem voor een schimmel die in de stenen trekt en die je er niet meer uitkrijgt, ook niet met de hoge druk of met sop/azijn etc. (zie elders in Filmwijk in bijna ieder straat, bijv. boven de ramen van snackbar Hollywood. Ikzelf heb nog schuurplekken in mijn voorgevel van het zeer veel poetsen). Het kan zijn dat er verf op de Caleidoscoop zit die er wel tegen beschermt? Ik hoop het maar anders moeten we er vele jaren tegenaan kijken. Is het al aan de gemeente gemeld of komt het voor rekening van school?
2.
Ik zag ertegenover veel zwerfvuil liggen van de hanggroep aldaar. Ik zal doorgeven aan Buurtpreventie (BP) dat ik het vervelend vind dat ze daar staan met hun vuile blikken, niet -aanspreekbaarheid en niet-opzijgaan als je er langs wil. (tijdens sportinstuif bij Frits heb ik dat ervaren afgelopen donderdag). Erg vervelend als je er tijdens of na schooltijd een paar keer langs moet.
Vr gr Niek Rouw

« Laatst bewerkt op: 18 mrt 2015, 21:40:20 door Niek Rouw »

Monique Meijer

• BuurtPreventie organisatie
  • Sr. Member
  • *
Gemeld via www.verbeterdebuurt.nl

19-03-2015 - Melding 81069 eieren tegen muur school
20-03-2015 - Betreft referentienummer: .....

19-03-2015 - Melding 81070  zwerfvuil
20-03-2015 - Betreft referentienummer: 2493509
« Laatst bewerkt op: 20 mrt 2015, 00:20:14 door Monique Meijer »

Niek Rouw

• Gast
Reactie Directrice van Caleidoscoop:
kopie:
Beste Niek,

Ik denk dat de vieze plekken op de muur al wel door Arno doorgegeven is, maar weet het niet zeker. Onze ervaring is dat er meestal geen actie op ondernomen wordt. Ik bespreek dit morgen nog met Arno.

Wat het zwerfvuil betreft: het wordt mooier weer en het is weer hopeloos. Zowel achter de school waar geen prullenbakken staan als op het schoolplein. Daar staan wel prullenbakken, maar die zitten al weken propvol. Ook daar heeft Arno al over gebeld, zonder resultaat.

We zijn dus blij als jullie vanuit het buurtpreventieteam ook meldingen (blijven) doen.

Met vriendelijke groet,

Niek Rouw

• Gast
Reactie die ik kreeg van de conciƫrge van Caleidoscoop:
kopie:
Goedemorgen Niek,

Ik heb al diverse malen deze bevuiling gemeld bij de gemeente (vandalisme), met het verzoek tot schoonmaak, maar zoals je ziet is er niets mee gedaan.
Ik zal het nogmaals melden.

De groepen 7 en 8 maken regelmatig het gebied rondom de school schoon, maar het is helaas vechten tegen de bierkaai, aangezien er dagelijks hangjongeren achter de gymzaal de boel vervuilen. Vandaag zijn twee leerlingen die een maatschappelijke stage doen weer druk bezig met de schoonmaak.

Groet,
Arno